Værktøjer


Ulla Gramstrup

Hvad skal man overveje ved etableringen af en fleksibel arbejdsplads?

Etableringen af et nyt fleksibelt kontor eller domicil kan være en måde at signalere forandring og nytænkning – både indadtil og udadtil. Det er en beslutning, som har enorme praktiske og organisatoriske konsekvenser, og det er vigtigt at holde hovedet koldt. Brug denne tjekliste som udgangspunkt for at skabe overblik over en proces, kun de færreste har prøvet før.

Claus Hellmann Hansen

Distancearbejde – organisering og ledelse

Ledelse af medarbejdere foregår i stigende grad med så stor fysisk afstand mellem leder og medarbejder, at face-to-face ledelse ikke bliver en del af den daglige aktivitet.

Ansvarscirklen

Ved du, hvordan ansvarsfordelingen er i din afdeling, dit team eller din projektgruppe? Er det de samme, der tager ansvar hver gang? Eller skiftes medarbejderne til at tage ansvar? Hvem tager mest og mindst ansvar? Hvornår og hvorfor?

Bente Bøllingtoft Lindstrøm

Værktøj: Det du kan gøre for at minimere stress og følelsen af at være bagud

Der er mange ting, som du kan gøre for at styre dig igennem alle dagens møder og opgaver, uden at miste overblikket og uden følelsen af at halse bagefter, parret med en følelse af ikke at slå til.